Mercedes-Benz kifejlesztett egy olyan navigációs rendszert, amelyben egy szemüveg egyik lencséje hang által aktivált interfészként működik. A Google Glass technológia egyesítése a vezetési élménnyel a Mercedes szerint maga a digitális élet.
„Ez egy példa egy zökkenőmentes átmenetre, amikor úgy lehet online kapcsolatban maradni, hogy autót vezetsz, és aztán el is hagyhatod az autót” – közölte Johann Jungwirth, a Mercedes észak-amerikai K+F vezetője az Automotive News Europe-nak.
A Mercedesnek az az általános célja, hogy az autóvezetők a kocsijukban is elérjék azokat az információkat, amelyeket az okostelefonokra, PC-kre és más digitális eszközökre töltöttek.
A Google Glass Mercedes féle változata számos funkciót kínál. Például a navigációs rendszerrel összekapcsolódva elkalauzolja a vezetőt a megadott célhoz. Amikor a sofőr elhagyja a járművet a Google Glass veszi át az irányítószerepet a navigációs rendszertől, s a viselője a végcélhoz irányítja.
A német autógyártó kész azonnal a kínálatában megjeleníteni az alkalmazást, amint a Google Glass kereskedelmi forgalomban elérhetővé válik. Jungwirth (anélkül, hogy konkrétumokat említett volna) jelezte, hogy a Google Glasshoz rengeteg szórakoztató alkalmazást is kínálni fognak.
Konrad Wessner, a német központú Puls piackutató ügynökség vezérigazgatója szerint elkerülhetetlen, hogy más autógyártók is kezdjenek valamit a Google Glass alkalmazásokkal, habár a Mercedes közvetlen versenytársai – például az Audi és a BMW – még nem jelentettek be semmiféle ilyen szándékot. A technológia elterjedése többek között azért valószínű, mert a Google Glass jobb és biztonságosabb autós internetelérést nyújthatna, amire a felmérések szerint jelentős volna az igény.
A Puls tanulmánya szerint a német gépkocsi-tulajdonosok 45 százaléka volt kíváncsiak a Google Glasson keresztüli internetes csatlakozásra, és 47 százalék jelezte, hogy szeretne közvetlen internetelérést az autójában.
A Google Glass az autókban használható volna zenehallgatásra, e-mailezésre, valós idejű közlekedési információk letöltésére és más alkalmazások futtatására – mondta Wessner mondta. Kifejtette, hogy a vezetők elérhetik az internetet és infotainment alkalmazásokat a lehető legkevesebb zavaró tényezővel. Normális esetben az autóvezetőnek le kell vennie a szemét az útról, hogy az autó kezelőképernyőjére pillantson, de a Google Glass esetében a tekintete az úton maradhat.
„Bár nincsenek jogszabályok, amelyek megtiltanák a Google Glass viselését vezetés közben, a Mercedes szerint a készülék veszélyesen elterelheti a figyelmet. Mi ezért természetesen nem akarjuk, hogy az emberek vezetés közben a Google Glasst használják” – szögezte le Jungwirth.